Sens giratoriu suspendat la intersecţia Predeal – Râşnov. Cum va arăta

Sens giratoriu suspendat la intersecţia Predeal – Râşnov. Iată cum va arăta și când ar trebui finalizat proiectul ambițios al Ministerului Transporturilor.
Comisia Tehnico – Economică a Ministerului Transporturilor, a aprobat indicatorii pentru pasajul rutier, care va fi realizat la intersecţia DN1 cu DN73A, a informat vineri Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Sens giratoriu suspendat la intersecţia Predeal – Râşnov
Ministerul Transporturilor vine cu vești bune. Traficul și cozile interminabile dinspre București către Brașov ar putea fi fluidizat odată cu construcția unui sens giratoriu suspendat, cu patru accese, la intersecția Predeal – Râșnov. Din sensul giratoriu intra/se desprind 4 rampe care asigură fluidizarea traficului ce vine dinspre Bucureşti/Braşov şi se deplasează spre Braşov/Râşnov, respectiv rampa 1 Bucureşti – Braşov, rampa 2 Braşov – Bucureşti, rampa 3 Bucureşti – Râşnov / Râşnov – Bucureşti şi rampa 4 spre Braşov.
Sensul giratoriu suspendat va avea o structură de rezistenţă de tip circular, continuă pe 6 pile, dispuse radial. Cele 6 deschideri vor avea tabliere cu structură mixtă oţel-beton. În sensul giratoriu circulaţia se va desfăşura pe 2 benzi. Raza externă a sensului giratoriu va fi de 35 m, iar raza internă de 21,8 m. Gabaritul de liberă trecere pe sub sensul giratoriu va fi de 5 m.
Citește și: Plăcuțe de înmatriculare noi pentru mașinile electrice. Anunțul făcut de ministrul Mediului
Valoarea investiţiei se ridică la 132,5 milioane de lei, cu TVA inclus, iar durata de execuţie de 30 de luni. Finanţarea obiectivului va fi realizată din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a anunțat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe Facebook.
Iată cum va arăta:
Autostrăzi ce se vor construi în 2022
Anul 2022 se anunță un an productiv, din punctul de vedere al construcției de noi autostrăzi, cel puțin în teorie. La ultima rectificare bugetară, bugetul de la Ministerul Transporturilor a crescut cu 20%, asta însemnând alți bani pe lângă cei 17 miliarde de lei. Conform planului, anul viitor ar trebui demarate lucrările la cel puțin 6 autostrăzi, dar și a podului suspendat peste Dunăre.
Lista principalelor proiecte de construcţie autostrăzi/VO, introduse în Buget în anul 2022 cuprinde următoarele obiective, potrivit Mediafax:
- Autostrada Sibiu – Piteşti secţiunile 1, 2, 3, 4 şi 5
- Autostrada Lugoj – Deva (sector Dumbrava – Deva)
- Autostrada Nădăşelu – Suplacu de Barcău – Borş, inclusiv legătura Centura Oradea (Giraţie Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia)
- Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş
- Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucureşti, inclusiv intervenţiile privind Centura existentă (Lărgirea la 4 benzi de circulaţie a Centurii Bucureşti între A1 – DN5, DN 2 – A2 şi A1 – DN 7, pasajele Berceni, Domneşti, Olteniţa)
- Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucureşi,
- Autostrada Ploieşti – Buzău
- Drum expres Craiova – Piteşti
- Drum expres Brăila – Galaţi
- Podul suspendat peste Dunăre în Zona Brăila
De asemenea, proiectele de autostrăzi aflate în pregătire pe parcursul anului 2021 şi care vor intra etapizat în perioada 2022-2025, curpind:
- Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu-Făgăraş, Făgăraş – Braşov, Târgu Neamţ – Târgu Mureş, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Timişoara – Moraviţa,
- Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov – Bacău şi pentru drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret
- Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile expres: Craiova – Târgu Jiu, Ovidiu – Tulcea, Brăila – Tulcea, Brăila – Buzău, Focşani – Brăila, Găeşti – Ploieşti, Piteşti – Mioveni, Bacău – Piatra Neamţ
- Elaborarea/ completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum Expres/ Autostrada (Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Graniţa Româno – Ungară – Drum Expres M49 Ungaria), Satu Mare – Baia Mare şi Autostrada Nordului/ Drum de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (Lot 1, Baia Mare – Bistrita; Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei; Lot 3 Vatra Dornei – Suceava), Tisita – Albiţa
- Completarea studiului de fezabilitate şi elaborarea proiectului tehnic pentru drum expres Arad – Oradea