Alocație copii 2024. Documente necesare – ce trebuie să faci după ce se naște bebelușul
Alocație copii 2024. Ce documente sunt necesare atunci când se naște un copil pentru a putea primi alocația de la stat?
Alocațiile de stat pentru copii au crescul la începutul anului 2024 cu 13,8%. Astfel, din luna februarie, copiii peste 2 ani și pentru tinerii care urmează cursuri liceale și profesionale primesc 292 de lei pe lună, iar pentru copiii cu vârsta de până la doi ani și cei cu handicap – 719 lei.
Documente necesare – ce trebuie să faci după ce se naște bebelușul
Atunci când se naște un copil, unul dintre drumurile pe care trebuie să le facă unul dintre părinți este cel de depunere a actelor pentru alocația celui mic.
Cererile pentru stabilirea alocaţiei de stat pentru copii şi actele din care rezultă îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a acestui drept se depun şi se înregistrează la primăria comunei, oraşului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucureşti.
Acte necesare pentru dosarul de alocaţie 2024
Iată care sunt actele necesare pe care trebuie să le depui pentru ca alocația copilului să îți intre în cont:
- Cerere tip;
- Carte de identitate /BI părinţi;
- Certificat de naştere copil;
- Certificat de căsătorie sau livret de familie actualizat (se trece copilul în livretul de familie la Oficiul de Stare Civilă);
- Hotărâre de încredinţare, dacă este cazul;
- Hotărâre de adopţie, dacă este cazul;
- Extras de cont pe numele titularului, dacă alocaţia se va vira într-un cont bancar.
De asemenea, mai trebuie depuse și alte acte doveditoare privind componenţa familiei (copie):
- Hotarâre judecătorească de încredinţare a copilului în caz de divorţ
- Hotărâre judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei
- Hotărâre judecătorească de încuviinţare a adopţiei
- Hotărâre judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura de protecţie specială a plasamentului
- Dispoziţia directorului general al D.G.A.S.P.C. sau, după caz, hotărâre judecatorească, pentru măsura de protecţie specială a plasamentului în regim de urgenţă
- Dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a curatelei
- Actul de deces al unuia dintre părinţi
- Alte documente, la solicitarea direcţiei teritoriale
Plata alocației de stat se realizează prin mandat poștal sau transfer bancar. Legea nu prevede o dată exactă pentru intrarea alocațiilor copiilor pe cardurile părinților, însă în ultimii ani, plata s-a făcut, de obicei, în data de 8 ale lunii, pentru luna anterioară. Însă, dacă data de 8 pică în weekend, există posibilitatea ca banii să intre în cont fie vineri, fie luni.