• Coronavirus
  • Diverse
  • Emisiuni TV
  • Horoscop
  • Meteo
  • Rețete
  • Stiri Mondene
  • Actualitate
  • Social
  • Descoperă România
  • Utile
  • Lifestyle
  • Sport
  • Actualitate
  • Social
  • Descoperă România
  • Utile
  • Lifestyle
  • Sport
  • Coronavirus
  • Descoperă România
  • Diverse
  • Emisiuni TV
  • Horoscop
  • Lifestyle
  • Meteo
  • Rețete
  • Social
  • Sport
  • Stiri Mondene
  • Echipă
  • Coronavirus
  • Descoperă România
  • Diverse
  • Emisiuni TV
  • Horoscop
  • Lifestyle
  • Meteo
  • Rețete
  • Social
  • Sport
  • Stiri Mondene
  • Echipă
Stiri Romania
Home Social 5 motive pentru care cafeaua nu ar trebui să lipsească din rutina ta zilnică
Social

5 motive pentru care cafeaua nu ar trebui să lipsească din rutina ta zilnică

Popa Mihaela26 august 2023 3 min read
18

Cafeaua este băutura pe care o consumi în fiecare dimineață, care te ajută să te trezești din somn mai rapid și te face să devii apt petru o nouă zi plină de provocări.

Ba mai mult decât atât, atunci când ai chef de o băutură afomată, fie caldă sau rece, cafeaua te poate ajuta ori când vrei să stai de vorbă cu un prieten.

Însă, dincolo de efectul de trezire pe care îl obții dimineața cu o cafea delicioasă, există și alte motive pentru a nu renunța la obiceieul tău.

Primele dovezi istorice ale cafelei apar în scrierile unor autori arabi, la jumătatea secolului al XV-lea. În doar câțiva zeci de ani, cafeaua se răspândește din Peninsulă Arabică în întreaga lume. În Europa, cafeaua apare prima dată în Italia, la Veneția, la jumătatea secolului al XVI-lea.

Olandezii au fost primii din Europa care au început să importe cantități mari de cafea în Europa. Apoi, chiar încep să le cultive intensiv în insula Java, considerată principala sursă de cafea pentru Europa.

5 motive pentru care cafeaua nu ar trebui să lipsească din rutina ta zilnică

  • Cafeaua te trezește rapid. O ceașcă de cafea te poate ajuta să te trezești mult mai repede decât dacă nu bei de dimineață.
  • Cafeaua ajută la combaterea depresiei. Un studiu efectuat de Institutul Național de Sănătate din SUA a descoperit că persoanele care beau în medie patru cești de cafea pe zi sunt cu 10% mai puțin predispuse depresiilor, decât cele care nu consumă niciodată cafea.
  • Cafeaua ajută la reglarea activității hepatice. Mai multe studii de specialitate sugerează că un consum zilnic de cafea poate ajută ficatul să își autoregleze funcțiile. Cercetătorii Clinicii Mayo din SUA au descoperit că, prin aportul zilnic de cafea, se poate reduce riscul dezvoltării colangitei sclerozante primare, o boală autoimună rară care produce ciroză hepatică, insuficientă hepatică și chiar cancer hepatic.
  • Cafeaua reduce riscul dezvoltării diabetului de tip II. Potrivit publicației Science Daily, consumul a 3-4 cești de cafea pe zi poate fi asociat cu 25% mai puține șanse de dezvoltare a diabetului de tip II.
  • Cafeaua ajută tranzitul intestinal. Dacă vei consuma zilnic 1-2 cești de cafea nu vei avea probleme cu tranzitul intestinal niciodată.

Citește și: Ce spune cafeaua despre tine. Modul în care o bei definește personalitatea ta

beneficii cafea cafea motive pentru care sa bei cafea
Cum pot primi tinerele mame 2000 de lei de la stat în 2023. Ce condiții trebuie îndeplinite pentru a beneficia de ”trusoul pentru nou-născut”Cum pot primi tinerele mame 2000 de lei de la stat în 2023. Ce condiții trebuie îndeplinite pentru a beneficia de ”trusoul pentru nou-născut”25 august 2023
Ajutor social 2023. Care sunt condițiile de acordare. Ce acte sunt necesare26 august 2023Ajutor social 2023. Care sunt condițiile de acordare. Ce acte sunt necesare
Citește și
CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Citește și
Sorin Grindeanu a răbufnit la adresa PNL: „Se poate şi fără voi la guvernare. Plecaţi...
Citește și
Vești bune pentru români! Guvernul Ilie Bolojan anunță plafonarea facturilor!
Citește și
Biletul de adio lasat de Madalina Manole. Cutremurator ce a cerut pentru copilul ei, inainte...
Citește și
Cat dureaza o partida de amor cu Alex Velea. Antonia l-a făcut de râs
Citește și
Cum o umilea Ștefan Bănică pe Andreea Marin. Artistul i-a aplicat bătăi în repetate rânduri:...

Articole asemanatoareBest

Social

Impozit proprietate 2024. Până la ce dată poți plăti dările către stat pentru a beneficia de reducere

Popa Mihaela24 martie 2024
Social

Care sunt limitele de viteză pe drumurile din România. Ce trebuie să faci dacă ai permisul de curând

Popa Mihaela27 octombrie 2023
Social

Sfânta Parascheva, sărbătoare importantă pentru români. Ce trebuie să faci pentru ca sfânta să îți asculte rugăciunile

Popa Mihaela12 octombrie 2023
Articole recente
  • 1Eugen Tomac reacționează după refuzul PNL
    Eugen Tomac reacționează după refuzul PNL
    12 iunie 2026
  • 2Autostrada A2, blocată după un accident violent. O femeie și un copil mic au fost răniți
    Autostrada A2, blocată după un accident violent. O femeie și un copil mic au fost răniți
    12 iunie 2026
  • 3Familii de români, victime ale violențelor din Belfast! Locuințe vandalizate și oameni evacuați din case
    Familii de români, victime ale violențelor din Belfast! Locuințe vandalizate și oameni evacuați din case
    12 iunie 2026
  • 4Ce s-a întâmplat cu șoferul de TIR implicat în accidentul din Constanța. O nouă ipoteză schimbă direcția anchetei
    Ce s-a întâmplat cu șoferul de TIR implicat în accidentul din Constanța. O nouă ipoteză schimbă direcția anchetei
    12 iunie 2026
  • 5Darius, un copil de 8 ani din Arad, a murit înecat într-o baltă. Tragedia s-a petrecut sub privirile fraților săi
    Darius, un copil de 8 ani din Arad, a murit înecat într-o baltă. Tragedia s-a petrecut sub privirile fraților săi
    12 iunie 2026

Știri și informații scrise cu simțul răspundurii pentru a informa o țară întreagă. Ne asumăm fiecare cuvânt și credem într-un jurnalism deontologic.

Facebook-f Instagram

Social Media

About us

Despre noi

Politica de confidențialitate

Termeni și condiții

Contact 

Echipă

Social

Fii la curent cu orice noutate

Facebook Instagram

Copyright © 2020 . All Rights Reserved.