Șoseaua care a devenit problemă națională. „Drumul morții” a luat viața a sute de români

Multe dintre accidentele grave din România au loc pe trei drumuri naționale: DN1, DN2 și DN6. Dintre acestea, DN2 este considerat „Șoseaua Morții”, pe care sute de români își pierd viețile. Peste 220 de persoane și-au găsit sfârșitul aici, în ultimii trei ani de zile. Soluții sunt, iar autoritățile le cunosc, însă întârzie să ia măsuri, potrivit Asociației Pro Infrastructură.
Drumul Național 2, care leagă Capitala României de Moldova, are peste 400 de km. Potrivit datelor furnizate de autorități, în urma accidentelor rutiere grave ce au avut loc pe DN2, s-au înregistrat și pagube materiale, autoturismele fiind distruse în cea mai mare parte a lor, dar mai ales victime umane. Peste 220 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere grave de pe DN2, în ultimii trei ani de zile.
Cauzele accidentelor din această zonă sunt reprezentate de graba șoferilor care accelerează mașinile, depășirile interzise și lipsa de atenție a pietonilor care traversează strada.
”Cel mai nenorocit. Aproape în fiecare zi avem câte un accident. Asta e cel mai grav”, s-au exprimat specialiștii.
Ce soluții ar putea salva sute de vieți. Nu se iau măsuri
Autoritățile din domeniu acuză că nu se iau măsuri pentru a evita tragediile de pe DN2. Acestea ar putea fi stopate prin implementarea de separatoare, cu precădere în zonele de curbă sau în pantă. Mai este necesară, de asemenea, și reconfigurarea străzii astfel încât dintr-o bandă şi jumătate pe sens să se poată circula alternativ atât pe o singură bandă, cât și pe două, în funcție de aglomerația traficului.
Potrivit Observator, singura măsură luată în acest sens, în ultimii 4-5 ani de zile, a fost instalarea butoaielor drept experiment. „În mod normal, atunci când o maşină intră în ele, ar trebui să fie respinsă din parapet înapoi pe sensul de mers. Spun experiment pentru că aşa a rămas. A fost instalat doar pe o porţiune de aproximativ 500 de metri”, notează sursa citată.
”Timp de 10 ani de zile am tot cerut separatoare de sens. Acolo este un pol mai negativ, nimeni nu a făcut nimic”, a acuzat Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere.