“Să dăm o lecţie supermarketurilor” – Magazinul “Autentic Românesc” al Olguţei Vasilescu, aproape de închidere
Pe 8 iulie, Piaţa Chiriac – “Autentic Românesc” din Craiova, destinată exclusiv producătorilor români, a fost inaugurată în cadrul unui eveniment la care au participat primarul Lia Olguţa Vasilescu, Cosmin Vasile, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Alin Mărăcine, directorului SC Pieţe şi Târguri, şi mulţi primari din judeţul Dolj, potrivit PRESShub.
La acel moment, Lia Olguţa Vasilescu anunţa că “în această piaţă se vor comercializa doar produse 100% româneşti la preţuri accesibile pentru consumatori.”
“Aici am vrut să fie altceva. Să fie frumos, în primul rând, să fie ieftin, amintind că adaosul este de 5%. Am discutat cu domnul director de la Pieţe şi am stabilit că nu ne interesează să facem profit, ci să arătăm că producătorii români pot aduce marfă competitivă, de calitate, doar că trebuie ajutaţi. Am luat legătura cu toţi primarii de pe Valea Dunării şi ne-au promis că se vor asigura să avem aici produse de sezon”, promitea, în urmă cu şase luni, primarul Craiovei.
“Să dăm o lecţie supermarketurilor”
Promisiuni şi declaraţii comercial-patriotice au venit şi din partea altor oficialităţi prezente la lansarea pieţei “Autentic Românesc”.
“Putem da o lecţie supermarketurilor, să arătăm că avem o piaţă a noastră. Aici îşi pot prezenta produsele, le pot vinde în condiţii normale şi la preţuri corecte. Cartoful dulce îl vom aduce în septembrie, în august vom veni cu struguri. Avem şi alte şopecii precum curmale chinezeşti, kaki, afine, zmeură, coacăze. Consumatorii din Dolj le vor gusta şi cu siguranţă le vor aprecia”, declara reprezentanta Staţiunii de Cercetare Dăbuleni, potrivit Jurnalul Olteniei.
Alin Mărăcine, directorului SC Pieţe şi Târguri, a declarat că legumele sau fructele pot fi testate direct în magazin, fiind listate aproximativ 1.500 de produse.
La şase luni de la inaugurarea cu fast, magazinul “Autentic Românesc” nu a avut succes comercial.
Produse de sezon au fost, dar nu în permanenţă. Asta şi pentru ca producătorii autohtoni nu prea s-au înghesuit în Piaţa Chiriac, aşa cum constata Gazeta de Sud deja la două săptămâni de la inaugurare. Şi nici cumpărătorii.
În consecinţă, după şase luni, când s-a făcut bilanţul, magazinul “Autentic Românesc” a ieşit pe minus.