Povestea lui Mihail, profesor la 26 de ani, care îi face pe elevii de nota 3 să obțină 9: ”La ora 22:00…”

Într-o lume în care matematica reprezintă una dintre cele mai mai frici ale copiilor, Mihail Iordache, un tânăr profesor de 26 de ani din Câmpina, demonstrează că schimbarea este posibilă. Absolvent al Colegiului Național „Nicolae Grigorescu” și al Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București, Mihail a transformat sala de clasă într-un loc în care elevii își descoperă potențialul, iar matematica devine o aventură.
După finalizarea studiilor în 2022, Mihail și-a deschis două centre de meditații, unul în Câmpina și altul în București, iar în doar câțiva ani, a reușit să schimbe viețile a sute de elevi. Metodele sale inovatoare și pasiunea pentru predare i-au câștigat reputația de „magician” al matematicii.
Când un elev vine la mine, prima dată îl întreb ce dorințe și obiective are. Îl chem apoi la o testare. Nu contează dacă ia nota 3 sau 4, insist până ajunge la 9 sau 10”, explică Mihail pentru observatorulph.ro.
Povestea lui Mihail: o șansă pentru fiecare elev
Dar succesul nu vine doar din perseverență. Mihail folosește o combinație de metode neconvenționale și multă empatie pentru a-i motiva pe elevi. Spre exemplu, chiar și la ora 22:00, își provoacă elevii să răspundă la întrebări trimise pe WhatsApp.
„Îi întreb, de exemplu, care este teorema sinusului. În funcție de ordinea în care răspund, le acord puncte. Când strâng 50 de puncte, beneficiază de o ședință gratuită. Așa îi stimulez să fie atenți și să învețe. Vreau să-i fac să învețe și când sunt la coadă la cumpărături. În loc să stea pe Tik Tok, răspund la întrebări. În felul acesta, ei învață și nici nu își dau seama de asta.”, povestește profesorul.
Elevii lui Mihail nu sunt doar „studenți la matematică”, ci parteneri într-un proces de învățare adaptat fiecăruia. În centrele sale de meditații, elevii sunt împărțiți în grupe omogene, astfel încât fiecare să învețe în ritmul său, fără presiunea de a ține pasul cu cei mai avansați.
„Matematica este ca gătitul. Nu ai voie să arzi etape. Dacă omiți un ingredient, ratezi rezultatul final. Îi învăț pe copii să treacă totul prin filtrul gândirii logice. Mă încăpățânez să fac asta, chiar dacă stau cu ei șapte, opt ore pe zi”, spune Mihail pentru sursa citată.
Un alt aspect care îl diferențiază este dedicarea sa pentru elevii din medii defavorizate sau cu nevoi speciale.
„Lucrez cu 31 de copii nevoiași pe care îi meditez gratuit, dar și cu șapte elevi cu sindrom Down, pe care nimeni nu i-a vrut fiindcă e mai dificil de lucrat cu ei. Nu toți se acomodează cu stilul meu, dar mă interesează să scot ce e mai bun din fiecare”, a mai spus acesta.
Rezultatele vorbesc de la sine
În ultimul an, 31 dintre elevii lui Mihail au obținut nota 10 la examenul de Bacalaureat, iar mulți alții au trecut de la corigență la performanțe excepționale. Pentru Mihail, succesul fiecărui elev este o confirmare că munca sa are sens.
„Pe mine mă interesează rezultatele. De la copilul de corigență, vreau să fac un performer.”, concluzionează profesorul care, prin metodele sale inovatoare, reușește să inspire o întreagă generație.