Podul din România reparat cu prăjini. CNAIR spune că “nu are un risc de colaps iminent”
Reparaţii pe model românesc: un pod din Vrancea care traversează Râul Râmnic a fost sprijinit şi consolidat cu prăjini! Reprezentanţii administraţiei locale spun că au făcut nenumărate sesizări către compania naţională de drumuri care administrează podul, dar fără rezultat. De altfel, din birourile din Capitală situaţia se vede altfel: podul e sigur, ba chiar a fost cosmetizat recent.
Pe podul de la Jitia, pe Drumul Național 2N în Vrancea, nepăsarea şi trecerea timpului au lăsat găuri adânci în asfalt. Prin fisuri se vede cum curge Râul Râmnic. În multe locuri, parapetul a căzut. Aşa că autorităţile locale au găsit o soluţie de avarie: au sprijinit podul cu prăjini.
Pod sprijinit cu prăjini
“Şi localnicii şi cei de la Drumuri Naţionale, cred că şi noi. Le-am găsit şi le-am înlocuit. E destul de periculos, sunt destul de înalte. Situaţia e destul de complicată şi de gravă”, spune Vasile Zamfiroiu, viceprimar comuna Jitia.
Oamenii trec cu frică prin zonă. Pe aici traversează zilnic şi autobuzele cu elevi. “Am 57 de ani, dar aşa l-am găsit. Sub orice critică, nu putem să spunem, trecem cam cu frică pe el, că-i deteriorat. (n.r. Cârpeala cu lemne) nu ar trebui să fie, aşa că s-a promis că o să fie reparat podul ăsta”, mărturiseşte un localnic. “E jale! Neapărat făcut un pod provizoriu în care să se poată circula şi reparat”, crede altcineva.
Sesizări la CNAIR
Autorităţile locale spun că au trimis mai multe sesizări către CNAIR. “Sesizări s-au făcut, discuţii au fost în vederea acestor poduri, nu numai acesta, că la majoritatea sunt probleme. Promisiuni au fost”, adaugă Vasile Zamfiroiu, viceprimar comuna Jitia.
“Recent, DRDP Buzău a iniţiat demersul pentru expertiza tehnică a podului şi pentru a se putea demara lucrările de consolidare sau refacere, în funcţie de soluţia propusă de expert în urma rezultatului acestei expertize”, declară Sorin Robu, Direcţia Regională de Drumuri Buzău.
Răspunsul CNAIR: Podul construit în 1965 “nu cade”
Mai marii de la Drumuri nu par îngrijoraţi, sunt convinşi că podul construit în 1965 este rezistent. “Undeva prin 2020 s-a făcut o cosmetizare a podului. Acel pod nu cade, ca să ne înţelegem. Acel pod nu are un risc de colaps iminent, dar problema lui este că e şubrezit pe partea pietonală”, susţine Alin Şerbănescu, reprezentant CNAIR.
Vara trecută, un pod de la Luţca s-a prăbuşit în Râul Siret în timp ce pe el treceau două maşini. “Trebuia să trec înainte să se dărâme. Eram plin cu elevi. La ora două, mai aveam 300 de metri şi s-a dărâmat în faţa mea”, povesteşte un șofer de microbuz. Podul de la Luţca nu a fost reparat nici până acum, iar construcţia s-a scufundat între timp în Râul Siret.
Aproape 4.500 de poduri din ţară sunt în administraţia CNAIR, iar peste 50 sunt în stare gravă de degradare.