Nu este o eroare, e prețul real! Cu câți lei s-a vândut un sfert de porc în Carrefour, pe 1 decembrie
Se cunoaște deja faptul că anul 2022 nu a fost unul strălucit, din punct de vedere financiar, pentru mulți dintre români. Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România a postat pe rețelele de socializare o informație menită să îi ajute pe consumatori, în pragul sărbătorilor de iarnă. Iată cât a costat un sfert de porc în Carrefour, la data de 1 decembrie 2022. Asociația trage un semnal de alarmă și recomandă consumatorilor să fie atenți la prețuri.
Anul 2022 a fost foarte greu, din punct de vedere economic, pentru mulți dintre români. Prețurile din industria alimentară, ale diferitelor servicii și, chiar în domeniul imobiliar au crescut foarte mult, românii fiind puși în situația de a face eforturi financiare, pentru a se susține. Și pregătirea pentru sărbătorile de iarnă va fi una grea, având în vedere prețurile alimentelor.
Potrivit informațiilor oferite de Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APCR), un sfert de porc s-a vândut la rafturile din Carrefour cu 16,90 de lei. Reprezentanții asociației trag un semnal de alarmă și îndeamnă comercianții să afișeze adaosul comercial pentru fiecare produs care apare la raft, pentru ca persoanele care le achiziționează să știe dacă există un comportament speculativ.
Ce a transmis APCR
Iată ce a transmis APCR despre prețul pentru un sfert de porc. La data de 1 decembrie 2022, a costat 16,90 de lei.
”Reducere la carnea de porc de 1 decembrie! 16 lei și 90 de bani kg de sfert anterior de porc!!! Deci, se poate!!!
Asociația Pro Consumatori solicită Guvernului României să oblige printr-o ordonanță de urgență comercianții în această perioadă grea pentru consumatori să afișeze adaosul comercial pentru fiecare produs alimentar pe care îl comercializează. În felul acesta, consumatorii vor vedea care comercianți au un comportament speculativ, îi vor evita și vor cumpăra de la comercianții care sunt solidari cu ei în această perioadă grea. Nu este vorba despre nici o ingerință în drepturile comerciantului, este vorba despre transparență.
Dacă vor să pună 200% adaos comercial, o pot face, dar să vadă și consumatorii acest lucru. Nu se încalcă nici o directivă europeană prin această propunere”, se arată în mesajul postat de Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România, pe Facebook.