Cum te poți debranșa în București? De ce acte ai nevoie
Problemele cu care se confruntă compania Termoenergetica și isistemul centralizat de termoficare din București pe care îl administrează îi determină pe locuitorii Capitalei să se gândească tot mai des la debranșare.
Astfel, pentru a evita să rămână fără căldură în toiul iernii sau fără apă caldă, mulți bucureșteni iau în considerare debranșarea și montarea unei centrale de apartament.
Cu toate acestea, lucrurile nu sunt chiar atât de simple precum par. Debranșarea nu se poate face oricând și nici în orice condiții.
Este important pentru cei care doresc să se debranșeze că acest lucru nu este posibil în perioada în care Termoenergetica furnizează agent termic.
Câte tipuri de debranșare există?
Potrivit Termoenergetica, există două tipuri de debranșare: cea parțială și cea totală. Debranșarea parțială se referă la renunțarea la încălzirea centralizată a dependințelor apartamentului (bucătărie, baie, wc serviciu, hol etc.). Debranșarea totală se referă la renunțarea completă a încălzirii oferite de companie.
Potrivit legislației, este interzisă debranșarea parțială dacă nu sunt montate repartitoare de costuri. De asemenea, nu se aprobă debranşarea/deconectarea corpurilor de încălzire din spaţiile cu destinaţia de locuit, respectiv din sufragerie, dormitoare, living.
Deconectarea corpurilor de încălzire aflate în părţile comune se poate realiza numai pe baza hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari/locatari şi cu acordul proprietarilor direct afectaţi.
Ce acte sunt necesare pentru debranșare
Pentru debranșare este necesară trimiterea unei cereri tip la adresa de e-mail deconectare@cmteb.ro. Cererea poate fi depusă și la Serviciul Tehic al Termoenergetica (str. Constantin Rădulescu Motru nr. 18, sector 4).
După completarea rubricii cu evidența apartamentelor deconectate din blocul (scara) solicitantului și a modului de contorizare din cerere, Serviciul Tehnic o va trimite pe e-mail solicitantului/împuternicitului acestuia. Aceasta se va putea ridica și fizic în zilele de luni-vineri, orele 08.00-15.00.
Dosarul complet conform cerințelor din cererea de deconectare se poate depune la sediul din str. Constantin Rădulescu Motru nr. 18, sector 4, de luni-vineri, orele 08.00-15.00. La depunere se achită taxa de verificare a documentației și emitere a avizului tehnic de deconectare. Avizul tehnic de deconectare se emite în termen de 30 de zile de la data înregistrării documentației.
După ce primește avizul, solicitantul trebuie să depună un exemplar semnat și ștampilat de asociația de proprietari la Serviciul Facturare din sectorul în care locuiește. În baza acestuia, clientul primește factura care conține taxa de deconectare. După achitarea taxei de deconectare, solicitantul se va prezenta la Serviciul Facturare de sector cu dovada plății.După aceea, solicitantul va fi contactat în vederea efectuării deconectării și întocmirii procesului verbal de deconectare (4 exemplare).
După modificarea făcută la contractul de furnizare a energiei termice, solicitantul va primi două exemplare în original a proceselor verbale de deconectare completate cu datele noi ale contractului de furnizare a energiei termice. Un exemplar din acestea va fi predat obligatoriu la asociația de proprietari.