Cea mai periculoasă șosea din România. Zeci de oameni au murit în accidente rutiere

Cea mai periculoasă șosea din România. Țara noastră rămâne fruntașă la capitolul accidente rutiere, cu 96 de decese la milionul de locuitori. Suedia, spre exemplu, care se află la polul opus, înregistreaza doar 26 de astfel de decese.
Datele publicate de Eurostat arată că numărul accidentelor rutiere este pe trend crescător în România, în timp ce la nivel european acesta a scăzut.
Cea mai periculoasă șosea din România
Potrivit celei mai recente statistuco, cele mai periculoase șosele din România sunt DN1, DN2 și DN6, unde, anul trecut, 170 de oameni și-au pierdut viețile.
Cel mai periculos rămâne însă DN1, pe care doar anul trecut și-au pierdut viața 54 de persoane, în cele 160 de evenimente rutiere de pe traseul București – Brașov – Oradea – Borș.
Un alt drum la fel de periculos este DN2 București – Suceava – Siret. 147 de accidente rutiere au avut loc pe drumul care leagă Capitala de Moldova, care s-a soldat cu 67 de morți.
Al treilea loc în topul celor mai periculoase șosele din România se află Drumul National 6, București – Craiova – Timișoara. În 2020 acolo au fost 110 accidente grave, iar 49 de oameni și-au pierdut viață, conform Politiei Rutiere.
România este urmată de Bulgaria la acest capitol, cu 90 de decese la milionul de locuitori. Potrivit cifrelor publicate de Comisia Europeană, diferențele între statele europene privind infrastructura și siguranța rutieră sunt majore, media europeană fiind de 51 de morți la milionul de locuitori.
Citește și: Topul celor mai grele întrebări din chestionarele auto. Cei mai mulți șoferi nu știu răspunsurile
Cel mai grav accident din istoria României
Cel mai grav accident din istoria României rămâne cel petrecut pe 29 iunie 1980, din județul Botoșani, în apropiere de localitatea Huțani, pe actualul Drum European E 58. Un autobuz în care au fost îmgrămădiți 83 de oameni, deși existau numai 40 de locuri, s-a răsturnat într-o mlaștină. În urma accidentului 48 de oameni și-au pierdut viața.
După ce a trecut de podul peste Siret, în drum spre Huțani, la un moment un cauciuc a explodat, iar, autobuzul arhiplin a ieșit de pe șosea, a rupt balustrada unui pod și s-a răsturnat de la circa șase metri înălțime într-o mlaștină adâncă. Din cauza greutății, autobuzul s-a scufundat în mâl, toți cei 83 de oameni văzându-se prinși într-o capcană a morții. Cei mai mulți nu au mai reușit să iasă la suprafață și au murit înecați. Numai 35 de călători au reușit să supraviețuiască, purtând în suflet mărturia celui mai grav accident petrecut vreodată în România.
Citește și: Se schimbă proba practică pentru permisul auto. Polițistul nu va mai fi în mașină!
Trupurile neînsuflețite ale oamenilor au fost duse cu camioanele la morgă. Șoferul a murit și el în tragedie, astfel că nimeni nu a putut fi tras la răspundere. Mlaștina a fost acoperită cu pământ, autoritățile încercând să șteargă orice urmă. Nimic nu s-a precizat în presa vremii despre victime, astfel că puțini au aflat atunci despre ce s-a întâmplat atunci, de fapt.
Abia după revoluțua din 1989 rudele celor decedați au reușit să pună cruci în memoria celor care și-au pierdut viața în accident, în apropiere fiind montat și un panou pe care au fost menționate numele tuturor victimelor.