Când a renunțat la muzică, Mihai Sturzu a făcut mari sacrificii pentru a deveni comandant de aeronavă
Mihai Sturzu a împărtășit detalii despre drumul său plin de sacrificii către cariera de comandant de aeronavă, după ce a renunțat la muzică în urma desfășurării trupei HiQ. La începutul anilor 2000, el a devenit cunoscut alături de Dana Nălbaru și Florin Grozea, însă după destrămarea formației, Mihai a ales o direcție profesională complet diferită.
După o scurtă incursiune în politică, Mihai Sturzu s-a dedicat aviației, pasiune cultivată încă din copilărie. Recent, a obținut brevetul de pilot și, din această primăvară, a devenit comandant de aeronavă, fiind printre cei mai tineri piloți angajați de un operator aviatic low-cost din Europa de Est.
„Emoțiile nu au fost mari în timpul examenului. Acum, când mă așez în cabină, simt o schimbare, dar responsabilitatea față de pasageri rămâne aceeași. Misiunea mea este să le asigur o călătorie plăcută și sigură”, a explicat Mihai.
### Cerințe și provocări
Pentru a deveni comandant de zbor, Mihai a trebuit să acumuleze minimum 3.500 de ore de zbor și să treacă printr-o serie de examene riguroase. „De obicei, se cere un minim de 1.500 de ore, dar compania mea are un standard mai ridicat. Acest proces include simulatoare și examene în cockpit, iar la final, va avea loc o schimbare semnificativă în cariera mea”, a spus el, cu încredere.
### O pasiune din copilărie
Mihai a mărturisit că aviația i-a fost o pasiune din copilărie. „De când aveam zece ani, mi-am dorit să zbor. Credeam că, din cauza regimului în care trăiam, nu voi avea niciodată ocazia să călătoresc. Dar visul meu a fost mereu viu, hrănit de imaginația mea de atunci”, a adăugat Mihai.
Astfel, Mihai Sturzu demonstrează că determinarea și pasiunea pot transforma visurile în realitate, chiar și după un drum profesional complet diferit.