Autorizație de construire 2022. Cum se obține și care sunt actele necesare
Tot mai mulți români aleg să se mute la casă, iar o parte semnificativă dintre aceștia decid să își contruiască o locuință de la zero. Cu toate acestea, există tot felul de documente de care avem nevoie pentru a construi, iar pentru a ne ridica o casă avem nevoie, printre altele, de o autorizație de construire.
Pe lângă costurile aferente construirii unei case, care nu sunt deloc de ignorat, este important să ținem cont și de faptul că vom avea nevoie de o serie întreagă de documente înainte de a începe să construim efectiv.
Printre cele mai importante documente de care avem nevoie se numără autorizația de construire.
Știri România vă prezintă în detaliu pașii de urmat pentru obținerea acestei autorizații.
Ce tipuri de lucrări au nevoie de autorizație?
Ei bine, dat fiind faptul că acest document reprezintă „temelia” construcției, este important să cunoaștem ce tipuri de construcții au nevoie de o astfel de autorizație și ce tipuri nu.
Autorizația de construire se eliberează pentru:
- lucrări de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinație sau de reparare a construcțiilor de orice fel, precum și a instalațiilor aferente acestora;
- lucrări de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare a clădirilor declarate ca fiind monumente istorice;
- lucrări, amenajări și construcții cu caracter provizoriu, de tipul chioșcuri, tonete, cabine, panouri de afișaj, firme și reclame, copertine, pergole, necesare în vederea organizării executării lucrărilor de bază, dacă nu au fost autorizate odată cu principala construcţie în jurul cărora sunt amplasate.
În general, lucrările de reparații, zugrăvelile, anvelopările sau alte tipuri de lucrări de reabilitare termică nu au nevoie de autorizație, cu excepția clădirilor monument istoric.
Documentele necesare pentru a obține o autorizație de construire
Pentru a obține o autorizație de construire trebuie să depuneți următoarele documente:
- cerere pentru emiterea autorizaţiei de construire – inclusiv anexa (se utilizează formularul-model F.9, obţinut, contra cost, de la emitent), completată cu elementele de identificare şi datele tehnice conform P.A.C.;
- actul doveditor al titlului asupra imobilului, care să îi confere solicitantului dreptul de execuţie a lucrărilor de construcţii (în copie legalizată);
- certificatul de urbanism (în copie);
- proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire – P.A.C., întocmit în baza prevederilor anexei nr. 1 la Lege şi a prevederilor art. 23 alin. (2) din prezentele norme metodologice, inclusiv referatele de verificare şi, după caz, referatul de expertiză tehnică – semnate şi ştampilate în original (două exemplare);
- fişele tehnice pentru obţinerea avizelor cerute prin certificatul de urbanism, necesare emiterii acordului unic, precum şi, după caz, documentaţiile tehnice necesare emiterii avizelor şi acordurilor care sunt în competenţa de obţinere a emitentului (două exemplare);
- avizele şi acordurile obţinute de solicitant, altele decât cele din competenţa de obţinere a emitentului, stabilite prin certificatul de urbanism (în copie);
- declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa unor litigii asupra imobilului;
- documentul de plată a taxei de emitere a autorizaţiei de construire (în copie);
- documentele de plată a taxelor legale pentru avizele şi acordurile necesare emiterii acordului unic, conform listei avizelor şi acordurilor necesare, comunicate o dată cu certificatul de urbanism (în copie).
Sursa foto: Pixabay